eSazeni.cz - blog o sázkách a podnikání na internetu | Nevýhody sázení podle poradců
Nevýhody sázení podle poradců
Autor: Mart, 14.03.2008
Je to dva a půl roku, co jsem naposled přispěl do rubriky Poradenské servisy. Sekce měla za cíl informovat o aspektech využívání cizích rad, mnoho sázkařů totiž bylo málo obezřetných. Mir z blogu mir.tikety.cz rozproudil na svém webu diskusi o kupování tipů. Toto téma bylo už i na českém internetu pokryto v mnoha článcích, málo se toho ale dozvíme o tom, proč tipy nekupovat. Rád bych proto upozornil na nevýhody, jež jsou v praxi mnohdy neřešitelné.
1) Cena předplatného bývá vysoká. Pokud nesázíte vysoké částky, ani +10% ROI nemusí znamenat profit.
2) Tipů bývá málo. ROI +15% není žádný zázrak, pokud tipér publikuje jen 10 tipů měsíčně. Více vytěžíte z 50 tipů s ROI +5%.
3) Historii tipů nemůžete věřit. Publikovat lze cokoliv, věřit můžete jen když máte důkazy (váš známý je dlouhodobým klientem servisu). Historie mohla být tvořena za jiných než stávajících podmínek.
4) Nedosáhnete na stejný kurs. Kursy často klesají ihned po vydání tipu, obvykle nemáte účet u všech využívaných SK. Na jednotlivých účtech zpravidla nemáte dost prostředků, abyste v jeden den uskutečnili u jedné SK několik vyšších sázek.
5) Řadu tipů "propásnete". Je téměř nemožné dosáhnout stejného výsledku jako poskytovatel.
6) Nemůžete si být jisti budoucím profitem. Historická bilance není zárukou pokračujícího úspěchu. Kromě toho, že tipéři mohou ztratit formu a/nebo motivaci, rovněž dochází k fluktuaci členů poradenského týmu.
7) Na tomto řešení nepostavíte budoucnost. Nemáte žádnou záruku, že konkrétní či vůbec nějaký poradenský servis budete moci využívat ještě za půl roku. Hledáte-li cestu k dlouhodobě udržitelným příjmům, několik dobrých tipů tuto potřebu neřeší.
Nabízí se argument, že stačí nalézt servis, který má na výše uvedené výhrady seriózní odpověď. To se dřív nebo později zřejmě stane, mezi špičku patří třeba bettingexpert.com. Po roce tápání a drahých chyb naleznete servis, kde chce být kdekdo. Idylka potrvá několik týdnů. Poté už tam vážně bude "kdekdo" a zřídka si vsadíte včas v dobrém kursu. Tyto aspekty výrazně relativizují smysl hledání seriózního poskytovatele.
Jistě existují způsoby efektivního využití poradenských služeb 3. stran. Tento článek má za cíl vyvolat zamyšlení, zda to úsilí je smysluplné. Po letech zkušeností s poradenským byznysem (ze strany provozovatele i uživatele) si nejsem jistý, že bych do toho šel znovu. Pokud se bavíme o využití cizích informačních zdrojů a rad, klonil bych se dnes spíše k vytvoření týmu schopných lidí. Skupina sázkařů většinu výše zmíněných nevýhod odstraňuje. Za nevýhodný pak můžeme považovat fakt, že nejdříve musíme splnit požadavky na členství. Když se nad tím ale zamýšlím, nenacházím způsob, jak vydělávat bez toho, abych o sázení HODNĚ věděl a pokud možno i uměl sám nacházet hodnotné tipy. Koupit si jako středně pokročilý sázkař předplatné k tipům a očekávat profitabilní investování je naivní. A když potřebuji tolik znalostí a mám dostatek volného času, jeví se strategicky výhodnější hledat možnosti spolupráce s kolegy sázkaři.
1) Cena předplatného bývá vysoká. Pokud nesázíte vysoké částky, ani +10% ROI nemusí znamenat profit.
2) Tipů bývá málo. ROI +15% není žádný zázrak, pokud tipér publikuje jen 10 tipů měsíčně. Více vytěžíte z 50 tipů s ROI +5%.
3) Historii tipů nemůžete věřit. Publikovat lze cokoliv, věřit můžete jen když máte důkazy (váš známý je dlouhodobým klientem servisu). Historie mohla být tvořena za jiných než stávajících podmínek.
4) Nedosáhnete na stejný kurs. Kursy často klesají ihned po vydání tipu, obvykle nemáte účet u všech využívaných SK. Na jednotlivých účtech zpravidla nemáte dost prostředků, abyste v jeden den uskutečnili u jedné SK několik vyšších sázek.
5) Řadu tipů "propásnete". Je téměř nemožné dosáhnout stejného výsledku jako poskytovatel.
6) Nemůžete si být jisti budoucím profitem. Historická bilance není zárukou pokračujícího úspěchu. Kromě toho, že tipéři mohou ztratit formu a/nebo motivaci, rovněž dochází k fluktuaci členů poradenského týmu.
7) Na tomto řešení nepostavíte budoucnost. Nemáte žádnou záruku, že konkrétní či vůbec nějaký poradenský servis budete moci využívat ještě za půl roku. Hledáte-li cestu k dlouhodobě udržitelným příjmům, několik dobrých tipů tuto potřebu neřeší.
Nabízí se argument, že stačí nalézt servis, který má na výše uvedené výhrady seriózní odpověď. To se dřív nebo později zřejmě stane, mezi špičku patří třeba bettingexpert.com. Po roce tápání a drahých chyb naleznete servis, kde chce být kdekdo. Idylka potrvá několik týdnů. Poté už tam vážně bude "kdekdo" a zřídka si vsadíte včas v dobrém kursu. Tyto aspekty výrazně relativizují smysl hledání seriózního poskytovatele.
Jistě existují způsoby efektivního využití poradenských služeb 3. stran. Tento článek má za cíl vyvolat zamyšlení, zda to úsilí je smysluplné. Po letech zkušeností s poradenským byznysem (ze strany provozovatele i uživatele) si nejsem jistý, že bych do toho šel znovu. Pokud se bavíme o využití cizích informačních zdrojů a rad, klonil bych se dnes spíše k vytvoření týmu schopných lidí. Skupina sázkařů většinu výše zmíněných nevýhod odstraňuje. Za nevýhodný pak můžeme považovat fakt, že nejdříve musíme splnit požadavky na členství. Když se nad tím ale zamýšlím, nenacházím způsob, jak vydělávat bez toho, abych o sázení HODNĚ věděl a pokud možno i uměl sám nacházet hodnotné tipy. Koupit si jako středně pokročilý sázkař předplatné k tipům a očekávat profitabilní investování je naivní. A když potřebuji tolik znalostí a mám dostatek volného času, jeví se strategicky výhodnější hledat možnosti spolupráce s kolegy sázkaři.
Komentáře (21)
-
Mir. (15.03.08 v 14:39)
ahoj Marte, díky za vyjádření.
Dobré čtení na konec jedné éry, sázkařského myšlení!
Asi je dobré vyvolat zamyšlení jestli je smysluplné využívat
poradenských služeb, ale to už právě řešíme "křížek po funuse".
Jestli je potenciál a v sázkařích se projeví, udělejme něco proto,
aby to bylo pro ty úspěšné zajímavé a pro ty slabší velkou pomocí.
Ano, může se stát, že někteří lepší budou pohrdat honoráři a někteří
slabší nebudou podporovat lepší. Sám píšeš, že bude lepší 50tipů s
menším ROI, a to si myslím, že bude přesně ta skupina co nás zajímá!
Extrémy, výstřelky pár jedinců nejsou do portfolia dobré. A je jedno
jestli jsem středně pokročilý nebo začátečník. Plusové ROI je zajímavé pro všechny.
Nikdo nechce třeba vidět, že i ti lepší si mezi sebou budou kupovat
tipy (resp. práci za jejich získání). Můžu být špička ve fotbale,
ale proč bych nepožádal deset nejlepších na hokej, tenis, basket,
aby mi poslali tip ?? Jestli mě to bude stát pár eur a získám
solidní základ na SOLO tipy nebo pár AKOvek proč ne? Nezlob se na
mě, ale kolik musíš přečíst stránek než uděláš nějaký slušný výběr
tipů? A kolik stojí hodina tvýho studování?
Podle mě, jde pak jedině takto transparentně honorovat i práci lidí
v týmu, který si vlastně vybereš sám!
Placení za servis bude, jsme na začátku těžké cesty ... ale hlavně,
získat tip je v systému jen začátek a toho jsem si nejen já, ale i sázkovky moc dobře vědomi!
-
Mir. (15.03.08 v 16:11)
... příspěvek dysgrafika v praxi
-
Mart (15.03.08 v 19:55)
Ahoj Mire, děkuju za příspěvek. Čtu, že přichází nová éra, těším se, co z toho tvého plánu vypadne

Přece studuji informační zdroje proto, abych si byl jistý svým tipem. Pokud to někdo udělá za mě, točíme se v kruhu - musím důvěřovat kvalitě jeho práce, dostanu zřejmě nějaký verdikt, tedy tip, platím za to a musím zvažovat, zda se výdaj zaplatí. Nemůžu ovšem komentovat službu, kterou jsem neviděl
Myslím, že budeš mít jeden problém. Je nesmírně těžké motivovat úspěšné sázkaře k přispívání. Honoráře za tip nejsou stimulem. Motivovat lze především dvěma způsoby:
1) Získáním prestiže. Když budu chtít získat prestiž, potřebuji obecenstvo. Začnu přispívat na liga.cz a získám dobré jméno, veřejný důkaz svých kvalit a téměř jistě se mi ozvou kvalitní sázkaři s nabídkou spolupráce.
2) Zlepšením svého sázení. Přidám tip, dostanu další od členů, bezplatně. Ale nebudu mít zájem, aby se tipy zveřejňovaly za peníze. -
Mir. (15.03.08 v 23:08)
ano, ano dostáváš se do toho
Částka za tip bude malá. Předpokládám, že při fungujícím systému si za 5eur pořídíš třeba 10tipů. Samozřejmě od tipérů co mají nějakou úspěšnost a relevanci.
Ve skupině budou vždy nějací nejlepší a nějací nejhorší. Vždy to tak je. A já těm nejlepším budu za práci tipéra platit. Jestli tam nebudou tipéři z liga.cz mě může mrzet, ale nic jiného proto udělat neumím.
Ono bude stačit, když se najde 100 lidí co budou ochotni za tip dát 1euro denně a v ten okamžik se budou nejlepší mít hodně napozoru, aby si udrželi placené pozice. Být žádán stovkami tipérů a nabídnout 2-3 tipy má rozhodně svoji váhu.
Když už nic jiného, tak z dobrých sázkařů se budou stávat ještě lepší, s lepšími výsledky a ochotou "pomoci" jiným sázkařům.
(a o těch démonizovaných super sázkařích se budou vyprávět opojné příběhy a všichni budeme doufat, že k nám jednou sestoupí na zem. Amen.) -
Mir. (16.03.08 v 01:25)
ad1) já úplně nerozumím co je tou prestiží myšleno. Popisuješ to jako kdyby vrcholem sázkaře bylo vetřít se do podhoubí (tj.jistých penízků) za práci pro sázkový business. A ještě za aplausu konzumujícího obecenstva. Řeknu ti, že jsem měl o TOPtipérech jinší mínění!
ad2) udivuje mě, že od tipéra "z party" si tip vezmeš. Takže mu asi musíš důvěřovat, ne? A jak to uděláš s nejhorším v partě? Dáš mu svůj tip a od něj si vezmeš jeho ne moc důvěryhodný tip? Jak to dopadne, když poskytneš 10tipů a ostatní jen po 5ti?
Tyhle konflikty bych nechtěl řešit.
A ještě otázka: "Komu pomůžeš, když nebudeš chtít zveřejnit tipy za peníze?" Po vsazení ten tip už pro tebe přece nemá žádnou cenu ... -
CZechRaise (16.03.08 v 07:21)
Velice pekny clanek - neda se co vytknout -> na placenych tipech se vydelavat da, ale je to AD1) marginal AD2) musi "dodavatel" servisu splnovat uvedena kriteria ...
Jedna vec mi vsak neni jasna ... jak muzes psat seriozni clanky (IMO velice hodnotne a kvalitni) a zaroven na sve strance propagovat B-Win (kde jsou kuzy snad nejmene kompetitivni - diplomatickym jazykem receno...). -
palo (16.03.08 v 09:06)
re:CZ
souhlas,vždy to tu má hlavu-patu
...hříchy mládí...
...peníze jsou až na prvním místě... - Pavel V. (16.03.08 v 17:24) Plně souhlasím s autorem článku. Mnohem výhodnější než nějaké pochybné servisy je zakoupení nějakých kvalitnějších českých nebo zahraničních počítačových programů určených pro sázkaře. Zkuste např. zapsat do vyhledávače text "software pro sázkaře" a najde se vám hned několik takových prográmků. Většina z nich za mnoho nestojí, ale některé z nich jsou udělané opravdu dobře a pomůžou vám jít do většího zisku. Od každého programu si vyzkoušejte demoverzi a rozhodněte se pro koupi jednoho z nich (nebo i několika od různých výrobců). Pokud jste šikovní a naučíte se používat vámi zakoupený software na 110%, naučíte se vyčíst z jeho grafů a statistik to, co z nich ostatní nevyčtou, jste v balíku.
-
Mart (17.03.08 v 02:02)
Mir:
ad 1) Co je myšleno prestiží? Lidé přece usilují o uznání, úspěch v komunitě spřízněných duší. Někdo si posiluje ego. Pro některé sázkaře je toto jediný důvod zveřejňování tipů. Pak si vybírají, kde se zviditelní nejvíc.
ad 2) Ano, udeřil jsi hřebíček na hlavičku. Každá parta má slabé členy a elity se pak začnou separovat, soukromničit. Nikdo neříká, že s "partami" je to snadné, kdyby bylo, jsou jich tu stovky. Pokud se však sázením živí, malý honorář v rámci placené skupiny to neřeší.
Tip má i po vsazení velkou cenu. Lidi si přece váží své práce a nechtějí ji dávat dlouhodobě zdarma. Každý, kdo něco dokázal svojí pílí, nemá rád parazity, a časem se na konzumenty, kteří ještě v českých podmínkách za první špatnou sérii vynadají, vykašle. Kromě toho je český rybníček velmi malý, dlouhodobé úspěšné sázení mnoha lidí na nějakou ligu může napříště tuto příležitost eliminovat. Sázkovky zavedou 3-ako, nižší matematickou výhernost kursů atd... - Mart (17.03.08 v 02:08) CzechRaise: Proč propaguji bwin? A proč ne? Sázkový trh je obrovský. To co Ty můžeš považovat za skvělou sázkovku (třeba Pinnacle) se nemusí zamlouvat většině ostatních. Bwin je výbornou sázkovkou pro 90 % lidí. Má obrovskou nabídku, rozsáhlé live sázení, SMS notifikace, je v češtině, s platebními nástroji v Česku užívanými, dobrý poker atd. Lze to říct o všech SK s dobrými kursy? Existuje třeba 5Dimes, skvělé kursy, ale měl bych řadu důvodů, proč tam nesázet. Kursy nejsou vše, záleží na řadě ukazatelů a potřebách zákazníka. Řada mých známých tam hraje dlouhé roky poker, protože jsou tam slabí protihráči. Není to tak černobílé...
-
Mir. (17.03.08 v 16:54)
asi nemá cenu se "dětinsky" dohadovat ohledně prestiže u sázkaře. Shodnu se v tom, že lidi mají potřebu se předvádět a soutěžit atd. Bez toho by de facto celý průmysl sázek zanikl.
Píšeš: "Tip má i po vsazení velkou cenu. Lidi si přece váží své práce a nechtějí ji dávat dlouhodobě zdarma. Každý, kdo něco dokázal svojí pílí, nemá rád parazity ..."
Díky, díky, díky. Potvrdil si mi směr, kterým se vydávám. Asi nechtěně
nicméně jsem od tebe získal sympatie s placením za tipy. Ani já si nemyslím, že lidi mají rádi vyžírky, opisovače a proto budou moci u mě svůj tip nabídnout k prodeji. Ovšem jen ti výsledkově nejlepší a za cenu jakou dovolí trh. V tom bude veliká změna, to je ta nová éra! Dnešní technologie to dovolují a já to realizuji.
(ale na tom, že nyní pro tebe tip po vsazení nemá žádnou cenu trvám. Nyní má cenu jen takovou, za jakou si tip ohodnotil na vkladu. Žádnou jinou, bohužel. Tedy ještě pár vyvolených si díky tomu tipu může udělat "dočasnou prestiž" na liga.cz) -
CZechRaise (17.03.08 v 18:34)
Mart: Pohybuji se v "oboru" 8-9 let ... cili si troufam tvrdit ze remark o B-Winu neni "vystek do tmy" ale spis souhrne info.
Z respektu ke tvym clanku/ prispevkum to sumarizuji na malichenry dotaz ... jen me zajimala reakce =) diky. -
Mir. (17.03.08 v 21:30)
CZechRaise : s bwinem má Mart (v tom co říká) pravdu.
Btw: nevíš co se děje? Akcie bwinu lezou pomalu dolu, tak si říkám, jestli to třeba není tou "lepší" americkou konkurencí ... -
Selizi (21.03.08 v 00:09)
S Bwinem NEMÁ Mart pravdu...pokud tvrdí, že
Bwin je výbornou sázkovkou pro 90 % lidí. -
Selizi (21.03.08 v 00:10)
S Bwinem NEMÁ Mart pravdu...pokud tvrdí, že
Bwin je výbornou sázkovkou pro 90 % lidí. -
Mir. (21.03.08 v 01:50)
Selizi: tak jinak. Mě je v podstatě ukradený, kde sázíš zrovna ty a co ovlivňuje tvůj názor. Ale očekával bych, že názor na bwin pochopíš. Když napíšu, že bwin není výbornou sázkovkou, ale je nejlepší on-line variantou pro 90% lidí, taky to nepochopíš?
Od doby marketingového přejmenování na bwin je to čím dál lepší. Obsazené významné info portály, livescory a soutěže, zákaznický program b´inside, "instantní" hry, průběžné bonusy a jednoduchá použitelnost je (ať chceme nebo ne) vybudovaná past na živou zvěř. Tady vůbec nejde o nějakou lepší matematickou férovost, možnost příjmu sázek v tisících eur apod. Tady jde o dostupnou, jednoduchou a návykovou zábavu. A musím uznat, že sakra dobrou!
A pro hodně lidí je bwin startovací, tj. standardní sázkovkou. Takže je těžko budeš učit novým (horším) kouskům v jiné sázkovce. - KILL-HILL (22.03.08 v 02:26) Dobrej clanek. Ano, sazkari sobe. Nejdrive tym lidi, pote se mohou vydat jakoukoliv cestou. Nejdrive profesionalizace, poradensky servis, broker company, investicni fond. Vse je otevrene. Kolik lidi do toho pujde?
- pery (07.04.08 v 05:00) Nemate nekdo blizsi info o tom jak se budou danit vyhry, jestli se vyjimka zrusi, to jako z kazdeho vyherniho tiketu se zaplati navic jeste dan? http://ihned.cz/3-23824640-s%E1zen%ED-000000_d-b3
-
KILL-HILL (13.04.08 v 00:43)
Myslim, ze to dobre dopadne...ze mu Vlasta domluvi
- LJM (08.07.08 v 06:49) www.specialtip.com Nějak jim dochází šťáva...
- highroller (14.11.09 v 15:40) Ja davam tipy zadarmo na http://www.libertypicks.com/
Přidat komentář
Kategorie
eSazeni.cz je osobním blogem spolumajitele firmy LiveSport s.r.o., provozovatele webových stránek pro sázkaře a sportovní příznivce. Píšeme o webech LiveSportu, novinkách ve světě sázek a internetovém podnikání. LiveSport je předním poskytovatelem sportovního obsahu na internetu a svým portfoliem 45 webů oslovuje až 8 milionů unikátních uživatelů měsíčně. Firma je jednou z nejrychleji rostoucích IT společností ve střední Evropě.