eSazeni.cz - blog o sázkách a podnikání na internetu | V Evropě má internetové sázení stále perspektivu

V Evropě má internetové sázení stále perspektivu

Autor: Mart, 19.10.2006
Před týdnem podle očekávání G. Bush podepsal zákon vedoucí k potírání "nezákonného" sázení v Americe a uvedl jej tak v účinnost. Pokles hodnoty sázkových firem nabral další otáčky, ztráta hodnoty akcií na burze se v posledních 3 měsících počítá v miliardách liber. Megahráč s významným podílem amerických zákazníků, sázková firma PartyGaming, oznámila okamžité ukončení příjmu sázek od amerických občanů a podobně na účinnost nové normy reagují i ostatní. Přestože dění v USA může mít jistý vliv na vnímání sázek v Evropě, na starém kontinentě zatím situace nevypadá vůbec špatně. Možná právě naopak.

Sázkové legislativy jednotlivých států unie jsou natolik odlišné, že zde nelze najít evidentní stopu, jakou by sázkové odvětví obecně mělo následovat. Spíše se zdá, že situace v Evropě spěje více či méně k liberalizaci, přestože se řada států stále pokouší své trhy uzavřít. Že se jim to nemusí podařit, dokazují události z posledních měsíců. Itálie se začíná otevírat licencování zahraničních subjektů a nachází příležitost vydělat tam, kde se zatím ostatní státy zdráhají. Ladbrokes již oznámili úmysl investovat v Itálii 100 milionů eur v horizontu nadcházejících 5 let. Nová vláda ve Švédsku, respektive její ministr financí, se vážně zabývá myšlenkou na otevření trhu zahraniční konkurenci. Změny budou muset přijít i v Německu. Přestože byla bwinu odňata německá licence, částečně v souladu s výrokem ústavního soudu o monopolu společnosti Oddset, definitivně nic vyřešeno není. Komerční aktivity Oddsetu totiž nejsou v souladu s legislativou Evropské unie a je otázkou, zda v Německu přece jen nepřeváží snaha trh liberalizovat, než by zakrněl v důsledku nemožnosti efektivně inzerovat sázkové služby. Konečně, i v Čechách se snad už zlomila hůl nad nepodařeným pokusem o rychlou novelizaci loterijního zákona s řadou paskvilních ustanovení, včetně zákazu příjmu sázek přes internet.

Na druhou stranu tu však máme Francii, tradiční evropskou levicovou baštu chránící svoje území. Fotbalové kluby nově nesmějí být sponzorovány zahraničními sázkovými kancelářemi, ale uvidíme, jak dlouho současný stav ve Francii vydrží. Monopolní pozice společnosti Francaise des Jeux totiž nemusí mít silné základy - podobně jako většina ostatních zemí s loterijním monopolem totiž relativně aktivně sázkové služby propaguje. Pokud tedy svěřený monopol neslouží de facto k ochraně veřejnosti před negativními vlivy sázení, není důvod ze soutěže vylučovat zahraniční konkurenci. Podobně dnes čelí ohrožení trhy v dalších zemích. Již 10. března tohoto roku například evropský komisař pro vnitřní trh McCreevy odhalil svůj úmysl prošetřit loterijní monopoly ve Finsku, Švédsku, Itálii, Holandsku a Maďarsku. Pohlédněme například na výňatek z výroční zprávy finské státní společnosti Veikkaus: "In 2003, product advertising by Veikkaus amounted to £13.9 m."

Například v Holandsku stále neskončily tahanice mezi státními orgány a britskou firmou Ladbrokes. Přesto podle všeho spějeme spíše k regulované liberalizaci sázkového trhu v EU. Firmy zaměřené na americkou klientelu navíc musí začít hledat nové trhy a logicky se jejich pozornost nyní upře na Evropu. Můžeme proto očekávat ještě více konkurence, ještě lepší podmínky pro sázkaře, další investice do reklamy a rozvoj médií se sportovní tématikou, více peněz ve sportu díky sponzoringu, tedy samá pozitiva a tak dále. Tento komentář o situaci v Evropě si tak dovolím zakončit konstatováním, že na rozdíl od USA se snad evropským občanům nebude přikazovat, kde si směji za své peníze užít svou porci adrenalinu. Byť ještě budeme svědky mnoha bitev za zachování starých pořádků.
Mart
Kdysi vášnivý sázkař, dnes architekt webů pro sázkaře. Ve firmě LiveSport se podílí na provozu řady webových stránek se sportovní tématikou.

Komentáře (68)

  • hrac (22.10.06 v 19:04) Jako dlouhodoby hrac zijici v USA jsem samozrejme situaci, ktera vznikla po odhlasovani noveho zakona omezujiciho on-line gambling mirne receno rozladen, ale jeste vic me dokaze vytocit posmesna poznamka autora v samotnem zaveru tohoto clanku. USA "neprikazuji" svym obcanum, kde si uzit sve penize. USA se brani neumernemu odlivu financnich zdroju ze zeme, aniz by takto utracene penize vyprodukovane ve Spojenych statech firmy provozujici herni servery zdanovaly. V USA je oproti Evrope naopak obrovske mnozstvi casin, kde si obcan muze za sve penize uzit dosytosti! nemluvim jen o Las Vegas, Biloxi, AC atd., ale o desitkach casin na rekach v temer kazdem state unie.
    Nemam rad buceni stada a je na case, aby se krome rozhorcenych a posmesnych vyroku na adresu americkych zakonodarcu taky obcas nekdo zamyslel a nasel hlavni priciny noveho zakona. Ja napriklad jsem ted vice nastvany na nenazrance sedici nekde na Holandskych Antilach, kteri vydelavali nezdanene miliony denne a uz 14 dni mi zadrzuji moje penize na davno zmrazenem uctu! Amerika si chrani svoji ekonomiku. Dela to uz dlouho a dusledne a proto je tam, kde je. Good luck!
  • Mart (22.10.06 v 20:58) Ano, stejné věci se dají vidět různě, zvlášť když se každý nachází v jiné zemi. Věřím, že když si založíte vlastní weblog, budou tam názory jiné, já zde prezentuji ty vlastní, nikoliv kompromisní, ani Vaše.

    Pokud máte principielní pocit, že je zákaz internetového sázení v pořádku, pak jste asi na špatném serveru. Chybou USA je, že samy neumožnily internetové sázení v nějakém právním rámci. Místo toho je zakázaly a neumožnily plnohodnotnou alternativu. Ve skutečnosti si myslím, že "našim posměškům" na USA a jejich představu demokracie moc dobře chápete. Že vám USA vyhovují, je jasné už z toho, že se v nich nacházíte, a tak to asi má být : - ) 
  • hrac (23.10.06 v 00:58) Hm, v podstate jsem asi ani jinou reakci necekal. Principielne si rozhodne nemyslim, ze by zakaz internetoveho sazeni byl v poradku. Mne osobne se hodne citlive dotyka. Taky si nemyslim, ze je v poradku internetova detska pornografie, internetove hackerstvi, internetove piratstvi, internetovy spam..... Predstava, ze internet je nedotknutelny, bez omezeni, bez zakonu a parvidel, je velmi nebezpecna. V pripade gamblingu to doslo tak daleko, ze provozovatele hernich serveru zneuzili internet k nezdanenym ziskum. K miliardovym ziskum! A vzhledem k tomu, ze zhruba 50% kapitalu kolujiciho v internetovych hernach pochazelo z USA a jeho vyse v poslednich letech povazlive narustala, prisla celkem logicka reakce.
    Vetsina jinych zemi v tomto zatim zadny problem videt nemusi. eSazeni ctu pravidelne uz dlouho, i kdyz frekvence opravdu zajimavych prispevku klesa. celou dobu jsem ho povazoval za opravdu seriozni misto, kde se mluvi predevsim o sazeni a gamlingu obecne. proto mne trochu naivni prezentace americke demokracie prekvapila. nebo bych minimalne cekal neco jako "podle meho nazoru..." nebo "z pohledu ceskeho hrace...". jinak je to jen dalsi polinko do rozhorivajiciho se ohynku ceskeho antiamerikanismu.
    Jinak samozrejme souhlasim s nazorem, ze kazdy ma zit tam, kde je mu dobre. Ale taky se nepoustet do ohnive kritiky ostatnich bez dukladne znalosti problemu.
  • Mir. (23.10.06 v 02:19) ahoj.
    Nehrajme si tady na nějaký "citovky".
    Chceme hrát a to jednoduše, rychle a maximálně účinně. Pro HRACE je zavření celosvětových heren pokeru asi fakt průser.
    Mě kdyby zavřeli net, tak cestou pro rohlíky zakopnu o 3 sázkovky, kde si vsadim. Proto píšu průser, páč internet je na milionový turnaje pokeru jako dělanej. Když má někdo brus, vylítne z ničeho na vrchol !!

    Hele, a nějak jsem nepochopil ty řeči o antiamerikanismu a demokracii.
    Je snad jasný, že když něco takovýho podepisuje sám "belzebub nejvyšší" tak si bude chránit svoje zájmy a bude to samozřejmě v zájmu demokracie ... !!
    (ps: kvůli mě tento problém nemusíte nikdo rozvádět ...)

    2 hrac: ty seš am.občan ??
  • Mart (23.10.06 v 11:44) hrac: Předtím jsem vám dal najevo, že tento weblog vystihuje mé názory. Z povahy tohoto faktu nemůžete chtít, abych zde stále opakoval "myslím si". Měl byste si uvědomit rozdíl mezi zpravodajstvím a formátem komentáře - druhý formát je na subjektivitě postavený.

    Podle mě je zase dost mimo předhazovat mi laciný antiamerikanismus, když se mi nelíbí způsob tvorby práva v US. Není normální zakázat to, z čeho nemůžu mít profit. Není normální něco zakázat, aniž bych se tomu raději snažil dát pravidla. Stát občané principielně nefinancují proto, aby jim politici nutili své představy o tom, co mají dělat. A to kdekoliv, i v Evropě.

    Vystupoval jsem proti stupiditám i v době, kdy se tady připravovala novela loterijního zákona, a chystám se kdykoliv znovu. Manipulační poplatek je nešvar a nesouhlasím s ním, ale s demokracií to nemá nic společného. Jestli mě obviňujete z laciného antiamerikanismu, jste (přinejmenším) stejně paušalizující jako já, tak mi nemáte co vyčítat. Kdybyste se snažil hovořit k věci a být na rozdíl ode mě 100 % korektní, tak byste nepoužíval "argumenty" jako casino cestou pro rohlíky.
  • hrac (23.10.06 v 19:58) OK Mart. Casino cestou pro rohliky byla reakce na Mir.
    Nebyl to argument ani proti prezentaci americke demokracie, ani proti antiamerikanismu. Byla to ukazka toho, ze se clovek muze citit hodne omezeny zakazem on-line hrani, i kdyz zije v Las Vegas.
    Znovu opakuji, ze ja osobne s timto zakonem taky esouhlasim, ale chapu duvody, ktere k nemu vedly. Provedene vyzkumy verejneho mineni ostatne ukazaly, ze americka spolecnost je v otazce on-line gamblingu rozdelena na dva tabory. Hraci a jejich sympatizanti ho tvrde odsuzuji, zbytek ho jednoznacne schvaluje. Stat v tomto pripade nezakazoval, ale za penize danovych poplatniku udelal krok k ochrane ekonomiky, ve ktere ziji vsichni spolecne a kterou vytvari. Udelal tedy dobrou praci, i kdyz tu vasnivy gambler a obhajce internetove svobody samozrejme neuvidi. Ja absolutne nevidim nic spatneho na tom, ze zakazuje miliardovy kseft s vlastni menou, protoze z nej nema zadny profit. kazdy stat na svete pristoupi k ochranne obchodni politice, pokud by mela poskozovat jeho vlastni zajmy. Za to je prave temi obcany financovan. To, ze nejde o absolutni zakaz gamblingu pro Americany, snad nemusim znovu opakovat. Naopak co se tyce legislativy spojene se zrizovanim a provozovanim kasin je hodne pozadu az na male vyjimmky prave Evropa.
    Dal jste sice najevo, ze tento blog vyjadruje vase nazory, ovsem forma clanku mezi zpravodajskym formatem a komentarem mirne receno balancuje a neni tudiz mnohdy jasna. Ubezpecuji vas, ze ja si tento rozdil uvedomuji a moje reakce byla tudiz mirena primo na vas, jako na autora. Pokud je vam neprijemna, neni nic jednodussiho, nez na vasem vlestnim blogu, jehoz jste neomezenym panem, nasadit cenzuru ; ) 
    Jinak vam samozrejme preji hodne ctenaru a spoustu hracskeho stesti.
  • Koudelka (24.10.06 v 15:00) Hrac a pristup cez proxy je tiez blokovany?
  • Mir. (24.10.06 v 18:10) ahoj, všem ; ) 
    Určitě nebudu rozebírat, jak tady psát ... pro mě by nemělo žádnej význam a neneslo by to žádnou další pozitivní informaci.
    Cenzuru beru jenom na nicneříkající blafy. Jinej názor není na škodu. A pak: je mnohem víc horších míst na webu ...

    Ale vítám, že se touto diskuzí dovídám o životě na velkou louží. Je tak dál ...

    A HRACI co ten poker ??
    Jak se daří ??
    Co budeš dělat bez netu ??
  • hrac (24.10.06 v 21:41) Mir.

    jak rikam, zatim vsechno bezi. minimalne 270 dni je "doba hajeni' a pak se uvidi. Sazky jsou v poho, protoze tady ve Vegas muzu vsadit kdekoliv v dost dobrych kurzech, s on-line pokerem by to bylo horsi, protoze nektere veci z internetu v kasinu nenajdes. je to ale zase kompenzovany tim vetsim pozitkem ze hry. proste bych uz hral jenom live ; ) 
  • Delete (25.10.06 v 10:02) To hrac

    Jak to tam chodi se sazenim, muzes jmenovat nejake kamenne sazkove spolecnost - kouknul bych na nabidky.

    jinak hodne stesti
  • Mir. (25.10.06 v 10:57) ... no jistě !! ; ) 

    písni něco. Dyk kdo z nás se vůbec podívá do Vegas !!?? : ) 

    + nějaké zajímavosti, co se povídá, nějaká "sázkařská" latina a tak ...
  • KILL-HILL (01.11.06 v 14:07) Co nejaka debata o Vasich sazkarskych strategiich? Podelit se o zkusenosti? Co pokladate za nejpodstatnejsi pri vyberu sazky atp..?
  • KILL-HILL (05.11.06 v 15:30) Pojdme sjednotit sazkarske strategie...Musime VERIT! ; - )  Vsechny realie okolo jsou velice zajimave, ale spis nam vsem jde o vyhru... Spolecne "tomu stesticku trochu naproti", no ne?
  • delete (06.11.06 v 00:47) aletojoo, to mas asi recht clovece, ale jak nato__
  • KILL-HILL (07.11.06 v 14:22) Musime spojit hlavy dohromady! Jinak to asi nepujde...Co ma nejvetsi vliv na fotbalovy vysledek??? Podle ceho vybirate? To, ze to na konci musi byt i tzv. VALUE bet to je jasny, ale na co hledite predtim?
  • Delete (08.11.06 v 13:59) Vliv na vysledek ma fsechno mozny covece, to se spatne takhle rika...ale nejvic ma asi rozhodci a kaprici, to je jasnacka...
  • KILL-HILL (10.11.06 v 14:13) 2DELETE: Dobra, tak podle ceho "PALIS" kuprikladu prave TY? Urcite je jeste nekolik nezkorumpovanych lig...
  • Delete (10.11.06 v 16:33) to nevim jaka, je jedu podle kurzu, cokoliv do 1.3 se da myslim
  • orpha (11.11.06 v 20:16) http://54ff232.com
  • kolyma (13.11.06 v 22:52) 9ad0eb08d36a I like your site
  • leon (15.11.06 v 05:12) http://ytyr.com
  • KILL-HILL (16.11.06 v 14:23) 2DELETE: D o 1.3??? To sazis na favority? Neni to sebevrazda? Je nejaka ziskovost??? Nebo to nabiras?
  • KILL-HILL (17.11.06 v 14:26) 2 DELETE: A to do tech 1.3 palis v normalnich sazkovkach i s mp? Jestli ti to vychazi, tak obrovsky obdiv. Fakt!
  • QsaIdwjgFg (19.11.06 v 04:24) WTZVhaaduRu KcXQBlodDCLWW Fll3acvX0cFx6l
  • KILL-HILL (19.11.06 v 15:41) Pouziva tu nekdo "betfair v mobilu"??? Ty podminky jsou vcelku nejasne...Jake jsou "mozne" poplatky a srazky? Jak je to rychle ap. Diky moc!
  • Sveta (21.11.06 v 22:12) Excellent web site I will be visiting often;
  • zl4SfpboKb (22.11.06 v 22:07) dRsbDJRnHKf dhZnReYfI3 v7FHsvpioJCL
  • big boobs (23.11.06 v 09:55) f83b8ee83e21 Very good
  • Best Porn Directory (24.11.06 v 02:27) 929de01bc92f Good work
  • KILL-HILL (24.11.06 v 14:27) Napada tu nekoho, proc se Fortuna a Tipsport “cpou” v roce 2006 na Slovensko? Chtej to strelit? Komu?
  • blonde hardcore sex (24.11.06 v 15:37) e8f23b259f8f Hello!
  • symptoms (25.11.06 v 07:17) 5f7f5ded6136 Very good
  • ebony pornstars (28.11.06 v 15:55) f4135efb745d My homepage
  • xanax zoloft (30.11.06 v 20:40) c90152f54cc3 Very good
  • Jam (01.12.06 v 15:17) No prostě je to tak, že amíci si za svý zdaněný peníze zkrátka nemůžou svobodně koupit to, co chtěji. Ať žije svoboda. : - ) 
  • Torrie Wilson (09.12.06 v 18:57) Torrie Wilson http://torriewilson.cn.to
  • David (10.12.06 v 00:24) Really enjoyed exploring this site. Hope to return some day
  • Milena (10.12.06 v 02:15) Wow! This site is very good!
  • Oliver (10.12.06 v 14:41) Wow! This site is very good!
  • Oliver (10.12.06 v 18:54) Really enjoyed exploring this site. Hope to return some day
  • Trish Stratus (11.12.06 v 17:56) Trish Stratus http://tiny.pl/9tpx
  • cialis vs levitra (12.12.06 v 12:08) cialis vs levitra http://relurl.com/qo2
  • up skirts (12.12.06 v 12:44) 038c191f771d Hi
  • Briana Banks Blowjob (13.12.06 v 15:53) Briana Banks Blowjob http://myblog.es/briana-banks
  • topamax warnings (14.12.06 v 10:23) topamax warnings http://myblog.es/topamax/
  • topamax warnings (14.12.06 v 10:23) topamax warnings http://myblog.es/topamax/
  • Ttera Patrick Hardcore (14.12.06 v 23:02) Ttera Patrick Hardcore http://myblog.es/tera-patrick
  • torrie wilson and sable (16.12.06 v 11:29) torrie wilson and sable http://myblog.es/torrie-wilson
  • ephedra addiction (17.12.06 v 09:47) ephedra addiction http://myblog.es/ephedra
  • wwe trish stratus (18.12.06 v 13:13) wwe trish stratus http://myblog.es/trish-stratus
  • phenterminekrosavcheg1 (19.12.06 v 07:23) Hi Nice Book
  • free to watch adult web cams (20.12.06 v 10:58) free to watch adult web cams http://myblog.es/adult-web-cams
  • jenna jameson gallery (22.12.06 v 07:58) jenna jameson pussy http://purl.oclc.org/NET/jennajameson
  • Tatum (24.12.06 v 04:48) I am trying to contact a Sandra Steeves, originally from Nova Scotia. Daughter of Jean Knickle Steeves. May be living in Ontario presently.
  • Ruth (26.12.06 v 16:16) The new site looks great!!
  • Audrey (26.12.06 v 18:07) Dear Gentlemen: I would be grateful if anyone could tell me what the rank of Cfn. stands for.. in the Canadian Infantry Corps tfd. R.C.E.M.E. in WWII. Thank-you.
  • Valentina (27.12.06 v 00:50) : )  good!!!
  • Julio (27.12.06 v 03:18) Dear Gentlemen: I would be grateful if anyone could tell me what the rank of Cfn. stands for.. in the Canadian Infantry Corps tfd. R.C.E.M.E. in WWII. Thank-you.
  • gay asian porn (27.12.06 v 14:01) 74ba648aa3e8 My homepage
  • Mary (27.12.06 v 21:00) Grear site!
  • Gabrielle (28.12.06 v 12:24) Howdy Folks. I was wondering if anyone had any details on the Eastern re-union that is being held in Moncton in 2007. Cheers, Dan
  • Aniya (28.12.06 v 18:04) The new site looks great!!
  • girl suck (02.01.07 v 20:58) d5d3a72220cc Very good
  • Karen (03.01.07 v 16:28) Greets to the webmaster of this wonderful site! all the best. good job.
    miami nissan miami-nissan.maped.org | miami nissan miami nissan | miami nissan miami nissan | philadelphia nissan philadelphia-nissan.maped.org | philadelphia nissan philadelphia nissan | philadelphia nissan philadelphia nissan | nissan philadelphia nissan-philadelphia.maped.org | nissan philadelphia nissan philadelphia | nissan philadelphia nissan philadelphia | nissan philapelphia nissan-philapelphia.maped.org | nissan philapelphia nissan philapelphia | nissan philapelphia nissan philapelphia | nissan san diego nissan-san-diego.maped.org | nissan san diego nissan san diego | nissan san diego nissan san diego |
  • wctxomaoaa (15.02.07 v 15:30) irgzur
  • Marthy (25.09.07 v 11:31) Mrkněte na nový web o sázení ; )  http://sazeni.presinternet.cz/
  • Marthy (25.09.07 v 11:32) Mrkněte na nový web o sázení =)http://sazeni.presinternet.cz/
  • runescape (16.02.09 v 08:45) runescape accounts

Přidat komentář